Duaal PhD-IT-Programma

Wat houdt het programma in?

In 2017 is het PhD-IT-Programma gestart. Het is een samenwerking van het Departement Informatica, Career Services en Publieke Organisaties. Er zijn ca 10 PhD-IT posities beschikbaar per jaar voor o.a. afgestudeerde masterstudenten Informatica en Informatiekunde. Dit kunnen zowel pas afgestudeerden zijn als IT medewerkers in de organisatie. In dit programma kun je in 6 jaar promoveren op een onderwerp in de Informatica en tegelijkertijd stappen zetten in een carrière in de publieke sector.

De succesvolle promovendi groeien door naar cruciale IT functies binnen de publieke sector. Denk aan afdelingshoofd of senior projectleider/adviseur. Als PhD-IT promovendus doe je 2 dagen per week onderzoek op een Informatica onderwerp en werk je 3 dagen per week aan zowel strategisch/tactische als operationele opdrachten. In het onderzoek werk je aan een aantal wetenschappelijke vraagstukken die leiden tot een aantal artikelen of een proefschrift.

Je komt voor het programma in aanmerking met een afgeronde wo-masteropleiding Informatica of Informatiekunde of een andere relevante opleiding zoals Data Science.

Zie ook